LA EDUCACIÓN INTERCULTURAL COMO PRINCIPAL MODELO EDUCATIVO PARA LA INTEGRACIÓN S0CIAL DE LOS INMIGRANTES.
Abstract
La convivencia que se desarrolla entre individuos con identidades culturales diversas dentro de un mismo territorio, reclama a los poderes públicos la puesta en marcha de las más adecuadas políticas educativas basadas en el reconocimiento de la diversidad cultural y la garantía del desarrollo del derecho a la identidad cultural de los individuos que conforman el grupo social. Dentro de este contexto multicultural se deberá implantar un modelo educativo que proporcione un conocimiento en condiciones de igualdad de las culturas existentes para crear un espacio intercultural que avale la autonomía individual, el derecho a la diferencia y la defensa de los derechos humanos.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Those authors who have published with this journal, accept the following terms:
The authors cede all their copyrights to the magazine Cadernos de Dereito Actual, which will be in charge of disseminating and always quoting the author.
The authors agree not to send the article or publish it in another magazine.
The authors are allowed and recommended to disseminate their work through the Internet (e.g., in institutional telematic archives or on their website) before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase the number of citations of the published work, provided that reference is made to Cadernos de Dereito Actual.
All contents published in the magazine are protected under a "Creative Commons - Attribution - Non-Commercial" license. Everyone has the right to freely access the contents of the magazine.